Het gezelligste duurzaamheidsfestival voor jong en oud

Festival Superschoon is speciaal bedacht om inwoners te enthousiasmeren voor een duurzaam en circulair leven. We informeren bezoekers over de duurzame ambities en initiatieven van uw gemeente. Daarnaast inspireren we en zetten we aan tot duurzaam gedrag. En uiteraard altijd positief!

Een belangrijk uitgangspunt is dat het festival de duurzame ambities van uw gemeente op eigentijdse manier overbrengt op een nieuw publiek. Daarnaast presenteert het festival een verscheidenheid aan kunstenaars, muzikanten en creatievelingen (in de ruimste zin van het woord), die hun eigen inspiratie en visie op een duurzame wereld laten zien en delen met anderen. ‘Waarde creëren uit afval’ en ‘onze gemeente’ zijn de thema’s van Festival SuperSchoon. We laten voorbeelden zien hoe we afval omzetten in grondstoffen en energie. Hoe we afval een tweede leven geven. En inspireren de bezoeker middels de ambities van haar gemeente in hoe we in de toekomst nog meer afval tot nieuwe grondstof willen recyclen. Door met de festivalbezoeker in gesprek te gaan willen we bekijken hoe we die we die ambitie kunnen versnellen en vergroten. Samen met Nederland Schoon roepen we op tot een schoner gemeente.

Meer informatie, aanmelden of contact met de stichting?
Mail naar Sjaak Veeken via sjaak@stichtingdeschonestad.nl of laat uw gegevens achter via het contactformulier. We nemen zo snel mogelijk contact met u op.