Primair onderwijs: leren over zwerfafval en samen de buurt opruimen

We maken basisschoolleerlingen bewust van de noodzaak van schone steden, dorpen en zeeën. Ze leren over het gevaar van rondzwervend plastic voor de dieren in de Noordzee. Op aanstekelijke manier zetten we ze daarna aan tot het opruimen van de buurt.

De Let’s Do it Kids Schooldag heeft als thema: hoe kunnen we er samen voor zorgen dat we in Nederland, nu en in de toekomst, in een schone leefomgeving kunnen blijven wonen, werken en recreëren? Speciaal voor groep 1 t/m 3 is er een interactieve poppenkast- of theatervoorstelling over leven in een schone, opgeruimde omgeving. De kinderen mogen actief meedoen. De groepen 4-5-6 krijgen een entertainende gastles over de negatieve effecten, maar ook over de rijkdom van afval, nadat het goed is gescheiden. Hierna gaan de kinderen samen met juffen, meesters en ouders naar buiten om het zwerfafval in de buurt op te ruimen. Voor de groepen 7-8 zijn de gastlessen meer uitdagend. Ook het buitenprogramma is aangepast. Onze insteek is dat school en docenten worden ontzorgd; Schone Stad levert het rooster en gastdocenten om de dag soepel te laten verlopen.

Meer informatie, aanmelden of contact met de stichting?
Mail naar Sjaak Veeken via sjaak@stichtingdeschonestad.nl of laat uw gegevens achter via het contactformulier. We nemen zo snel mogelijk contact met u op.